Hangover in delhi slipperz



Sa, jag spenderar min tid i Rishikesh med Kurt, fran osterrikisk doktorand i historia. Vi hade fantastiska kvallar dar vi diskuterade historiens lopp och at god mat i Rishikesh:s friska atmosfar. Jag larde mig mycket av Kurt, men pa torsdag var det tyvarr farval da vi lamnade Rishikesh for Delhi.    Val framme motte jag Trishul, en av killarna jag jammade med i Rishikesh. Han tog mig till han och Sanjits bostad dar jag bott tills nu. Det ar ett kollektiv av 5 ungkarlar och fantastiska musiker. Sanjit spelar pa en pub i Delhi varje fredag, men denna vecka blev det flyttat till torsdag. Likforbannat var det jag som fick ga upp pa scen och kora nagra nummer.. Grymt lyckad kvall, men efter lite for mycket whiskey med vatten (sant) sa brottades jag med en snubbe och skadade min axel badly(!).   

Pa fredagen gick vi till, eftersom Sanjit ar media manager pa "nestle india", den arliga HBO-festen i Indien. Helt galet var det. Marmor och inomhusfontaner, alla big shots i Indien, betjanter som serverade indiska delikatesser och tilltalade en "sir", gratis drinkar i baren (I'm talking Johnny Walker black label) och en svensk lurk som inte duschat pa en vecka. Men allting slutade val, och nar kostymnissarna overhuvuden fatt tillrackligt med whiskey och rom i deras blodsomlopp sa avslutades kvallen sakta med ett mysigt jam pa den uberlyxiga marmorbalkongen. Sa jag ska trekka med the sales director of HBO och chefen for cartoon network asia. Bra kvall!    Morgonen darpa (lordag) traffade jag mina nyinforskaffade kamraters vanner, vi at fantastisk indisk kyckling hos Mickey, Sanjit's kusin, som pa HBO-partyt statt och snurrat. Gott vader, gott sallskap och en stabil frukost. Pa kvallen drog vi vidare till en klubb dar ett valdigt alternativt australienskt rockband spelade. Bra grejer, trevligt stalle, men dyrt.     

Senare stack vi till samma pub som pa torsdagen och jag fick spela igen!    Sondagen var fantastisk. Trishul, tillsamans med hans flickvan, hans kompis samt hans kompis flickvan och jag akte till ett stalle som hette Delhi Haat. Nagon form av matfestival, fast permanent. I omradet, som var uppbyggt av restauranger med alla olika delstater representerade med sina egna delikata ratter, at vi sa fantastiskt god mat. Sanjit kunde tyvarr inte komma med oss da han han jobb att gora.    Kvallen var magisk da jag for forsta gangen besokte "old Delhi" dar vi at pa kungens gamla restaurang. Det var dyrt, men himmelskt gott.    Pa tisdagen kom Freya och Jesper. Jag motte de inne i stan och vi drog snabbt hemat Sanjit efter en god lunch pa Delhi Haat. Val framme blev det whiskey, lokala drycker fran Goa, mangen skratt, musik och dans.  

  Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0