Rishikesh dreamin'



Nu befinner jag mig i beatles fantastiska fingeravtryck, Yogans huvudstad och paradiset dar Ganges helighet ar som renast: Lakshman Jhula - Rishikesh. Detta ar den hittils mest upplevelsemassigt rikaste platsen jag besokt.
Jag kom hit igar, tog taget tidigt fran Amritsar, tog farval av Jimena och sa fort jag hoppade av i Haridwar traffade jag en osterrikare som jag hangt med i Rishikesh sen dess.

Igar kvall satt vi och at middag vid Ganges (precis nedanfor bron) och jag hor nagon sjunga. Det lat helt galet bra och jag gick dit for att kolla. Det var tva indier som satt och spelade, hor och hapna, vasterlandsk musik aka led zep, beatles och Johnny Cash. Efter alldeles for mycket whiskey och bealteslatar sa avslutade jag kvallen med en inbjudan till en arlig HBO-fest i Delhi, en inbjudan till ett indiskt brollop i nordost och tre vanner rikare. Pa torsdag aker jag till Delhi och spenderar helgen med dem dar, och sen kommer jag tillbaks till Rishikesh och ska bo pa ett Ashram (ett slags yoga-/meditationskloster) ett tag.

Kommentarer
Postat av: Kristina

Låter som om du har det helt fantastisk! Fortsätt med det. Blir lite avundsjuk när jag läser om din resa. Kram från Kristina, Filip o Erik.

2011-02-01 @ 18:52:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0