McLeod Ganj (Dharamsala) sunset



Nu ar jag i Mcleod ganj (dharamsala) och njuter av allt som finns att avnjutas. Jag lamnade Kashmir med blandade kanslor, men blev valdigt positivt overraskad nar jag kom hit. Nar folk pratar om dharamsala, menar de ofta McLeod ganj, vilket ar en tibetansk flyktings tillflyktsort, och Dalai Lamas hem. Har ar det betydligt mycket mer utlanningar an i Srinagar, dar jag inte sag en enda. Jag har traffat en medresenar - en tjej fran Argentina, med vem jag aker till Amritsar imorgon (sondag), for att se det gyllene templet, samt den pakistanska gransen dar det halls en militarparad mellan pakistanska och Indiska armen. Men jag ska komma till McLeod ganj ater, men da i sallskap med Jesper och Freya.   
   ALlt ar stralande, och McLeod ganj ar fantastiskt. Har ar en bild pa gardagens solnedgang, taget fran taket pa de tibetanska munkarnas stora lagenhetskomplex. McLeod ganj ar en bergsby och bussresan hit var fantastisk, da man fick aka pa klassiskt och episka slingriga bergsvagar for att komma hit. Det var en upplevelse!   Puss och andlost med karlek

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0